MT patronuje: "Twórz własne gry komputerowe w Pythonie"

MT patronuje: "Twórz własne gry komputerowe w Pythonie"
Z książki "Twórz własne gry komputerowe w Pythonie" dowiesz się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania. Nawet jeśli jest to Twoje pierwsze spotkanie z programowaniem.

Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak "Szubienica", "Zgadywanka liczbowa" oraz "Kółko i krzyżyk", aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych programów: poszukiwania skarbów w trybie tekstowym i animowanej gry zręcznościowej z efektami dźwiękowymi!

Jednocześnie poznasz najważniejsze pojęcia programistyczne i matematyczne, które pomogą Ci wykonać kolejny krok w karierze programisty.

Nauczysz się, w jaki sposób:

  • łączyć pętle, zmienne i instrukcje związane z przepływem sterowania w prawdziwe, działające programy;
  • wybierać odpowiednie struktury danych, takie jak listy, słowniki i krotki;
  • wzbogacać gry o grafikę i animacje za pomocą modułu pygame;
  • obsługiwać dane wprowadzane za pomocą klawiatury i myszy;
  • zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi;
  • przekształcać komunikaty tekstowe na tajny kod za pomocą technik kryptograficznych;
  • debugować programy i wyłapywać najczęściej spotykane błędy.

Analizując wnikliwie kod wszystkich prezentowanych gier, zdobędziesz solidne podstawy nie tylko w Pythonie, ale również w dziedzinie informatyki. A może, wykorzystując ogromne możliwości Pythona, napiszesz swoją własną, oryginalną grę?

Nie poprzestawaj na graniu - zacznij pisać własne gry!

O AUTORZE: Al Sweigart to programista zajmujący się nauczaniem programowania zarówno dzieci, jak i dorosłych. Jego podręczniki do programowania można znaleźć na stronie inventwithpython.com. Jest autorem bestsellerów "Automate the Boring Stuff with Python" oraz "Scratch Programming Playground".