Mosty Baileya

Mosty Baileya

­­­­­­

(1)
Na wojnie oczywiście liczy się czas. Bardzo ważną cechą mostów Baileya była łatwość i szybkość ich montażu. Nie był nawet potrzebny dostęp do obydwu przyczółków, bo można montować most na jednym brzegu. Sytuację taką pokazuje (7). Już po wojnie, doceniając wysoką przydatność mostów systemowych składanych, w wielu krajach opracowano podobne mosty i tak: w byłym ZSRR powstał most RMM-49, w Niemczech LZB i ESTB. W Polsce w latach 1965-68 opracowano most DMS- 65, którego szybkość montażu pobiła dotychczasowy rekord mostów Baileya. Most DMS-65 montuje się w tempie 25-30 metrów na godzinę! Mosty takie znalazły także pokojowe zastosowanie, jako mosty tymczasowe, np. na czas budowy mostu właściwego lub czas remontu. Pamiętamy wszyscy most Syreny w Warszawie, most dublujący most Dębnicki w Krakowie i dziesiątki mniej znanych, a jednak bardzo przydatnych, tym razem dla całkiem pokojowych celów.
zp8497586rq