Jak skonstruowano pierwszego Lexusa
Silnik V8 Toyoty był lepiej wyciszony niż konkurencyjny V12 600SE Mercedesa. Samochód miał 4. stopniową automatyczną skrzynię biegów i napęd na tylne koła. Model LS 400 wyprodukowano w ilości 166 000 sztuk. Samochód osobowy marki Lexus zaliczany jest do segmentu F.
Pomysł wyprodukowania luksusowego samochodu, konkurującego z najlepszymi na świecie wyszedł od Yukiyasu Togo, menedżera Toyoty odpowiedzialnego za amerykańską filię tej firmy - Toyota Motor Sales w południowej Kalifornii w USA.
Przedstawił on swój pomysł kierownictwu lecz napotkał początkowo na opór. Był on związany z tradycją firmy polegającą na stopniowym wprowadzaniu udoskonaleń. Skonstruowanie luksusowego samochodu oznaczało zerwanie ze wzorcem mocnego i niezawodnego, lecz niewyszukanego japońskiego samochodu, podjęcie rywalizacji z markami europejskimi oraz równoczesną pracę nad nowym pojazdem i nad marką (stworzenie firmy samochodowej w obrębie Toyoty).
W sierpniu 1983 roku prezes Toyota Motor Corporation - Eiji Toyota postawił przed naczelnym kierownictwem firmy zadanie zbudowania "najlepszego na świecie samochodu luksusowego". Projekt otrzymał nazwę "F1" ("Flagship" okręt flagowy, w tym przypadku - flagowy wyrób, zaś cyfra 1 - oznaczała skonstruowanie luksusowego sedana najwyższej klasy).
Ciąg dalszy artykułu znajdziesz w czerwcowym numerze magazynu Młody Technik