MT patronuje: "Twórz własne gry komputerowe w Pythonie"
Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak "Szubienica", "Zgadywanka liczbowa" oraz "Kółko i krzyżyk", aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych programów: poszukiwania skarbów w trybie tekstowym i animowanej gry zręcznościowej z efektami dźwiękowymi!
Jednocześnie poznasz najważniejsze pojęcia programistyczne i matematyczne, które pomogą Ci wykonać kolejny krok w karierze programisty.
Nauczysz się, w jaki sposób:
- łączyć pętle, zmienne i instrukcje związane z przepływem sterowania w prawdziwe, działające programy;
- wybierać odpowiednie struktury danych, takie jak listy, słowniki i krotki;
- wzbogacać gry o grafikę i animacje za pomocą modułu pygame;
- obsługiwać dane wprowadzane za pomocą klawiatury i myszy;
- zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi;
- przekształcać komunikaty tekstowe na tajny kod za pomocą technik kryptograficznych;
- debugować programy i wyłapywać najczęściej spotykane błędy.
Analizując wnikliwie kod wszystkich prezentowanych gier, zdobędziesz solidne podstawy nie tylko w Pythonie, ale również w dziedzinie informatyki. A może, wykorzystując ogromne możliwości Pythona, napiszesz swoją własną, oryginalną grę?
Nie poprzestawaj na graniu - zacznij pisać własne gry!
O AUTORZE: Al Sweigart to programista zajmujący się nauczaniem programowania zarówno dzieci, jak i dorosłych. Jego podręczniki do programowania można znaleźć na stronie inventwithpython.com. Jest autorem bestsellerów "Automate the Boring Stuff with Python" oraz "Scratch Programming Playground".