Ekspert ds. e-marketingu - jak rozwinąć karierę i zyskać tytuł profesjonalisty?

Ekspert ds. e-marketingu - jak rozwinąć karierę i zyskać tytuł profesjonalisty?
Podążanie za trendami i bycie online to "must have" każdego, kto pragnie rozwinąć karierę w obszarze marketingu internetowego. Oprócz znajomości teoretycznych zagadnień z branży, niezbędne okazuje się praktyczne zastosowanie narzędzi do cyfrowego zarządzania kampaniami. Jak rozpocząć pracę w dziedzinie marketingu? Czy wykształcenie kierunkowe to konieczność w tej branży?

Sens studiów w obliczu dynamiki marketingu cyfrowego

Profesjonalista ds. marketingu jest odpowiedzialny za opracowywanie raportów z przeprowadzonych kampanii reklamowych, analizę i wyciąganie wniosków z wyników sprzedażowych, zarządzanie bazą klientów oraz procesy twórcze w obszarze content marketingu. Zwykle za dany sektor odpowiedzialna jest jedna osoba, jednak warto zaznajomić się z kilkoma aspektami podczas przyswajania informacji na temat pracy w branży marketingowej.

Program studiów jest szczegółowo ustalony i wcześniej przygotowany, dlatego też uzyskanie dyplomu w tej dziedzinie może mijać się z realiami. W ostatnich latach marketing internetowy ewoluował i nie zwalnia tempa. Pojawiają się coraz nowsze instrumenty przeznaczone do zarządzania stronami WWW oraz kolejne serwisy społecznościowe. Choć podczas wykładów na uczelni można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy to nieunikniony jest własny wkład w systematyczne poszerzanie zasobu informacji z zakresu digital marketingu.

Ciężka praca się opłaca - kursy, szkolenia i samorozwój

W odmętach Internetu można znaleźć wiele artykułów, skrupulatnie opisujących praktyki tworzenia kampanii reklamowych wraz ze wskazaniem narzędzi, bez których ani rusz. Pomimo że to wartościowe źródła wiedzy, to często specjalistyczne zwroty i sformułowania mogą odstraszać początkującego laika. Dlatego też warto skorzystać z kursów dostępnych w sieci. Zazwyczaj szkolenia tego typu dzielą się na kilka segmentów i obejmują:

  • marketing w wyszukiwarkach,
  • e-mail marketing,
  • Google Analytics,
  • Digital Display Advertising,
  • marketing w kanałach społecznościowych,
  • analitykę internetową,
  • marketing skupiony wokół urządzeń mobilnych.

Opcji jest naprawdę wiele, jednak decydując się na konkretny kurs, należy skrupulatnie przeanalizować ofertę (pod kątem aktualności) oraz zapoznać się z opiniami na temat osoby prowadzącej szkolenie.

Co cechuje dobrego marketingowca?

Trudno wyodrębnić pełną pulę cech, którymi powinien wyróżniać się ekspert ds. e-marketingu. Do najważniejszych z nich zaliczyć możemy: chęć do poznawania nowych rzeczy, ciągłego samorozwoju, komunikatywność, znajomość zasad gramatycznych (posiadanie tzw. lekkiego pióra), umiejętność sprawnego porozumienia się w języku angielskim oraz zręczna obsługa narzędzi marketingowych. Ekspert ds. marketingu powinien znać nowoczesne formy reklamy, m.in. kampanie SEM, performance marketing, czy pozycjonowanie. Tak szeroka wiedza pozwoli mu osiągnąć sukces.