Pneumatyczna „magistrala” Elona Muska

Jak tłumaczy sam Musk, pomysł zrodził się w nim wskutek rozczarowania projektem szybkiej kolei, która ma w najbliższych latach połączyć wspomniane kalifornijskie miasta, oddalone od siebie o ok. 700 km, w czasie ok. 2,5 godziny. Kolej poduszkowa według jego propozycji zrobić to ma w pół godziny.
Hiperloop ma wykorzystywać dwie duże rury, ustawione na palisadzie o wysokości kilku metrów. Ruch wagoników mieszczących do 28 osób lub po dwa samochody odbywać miałby się pneumatycznie. Pojazd zasysałby powietrze z przodu, tworząc podciśnienie, i pompował do tyłu, tworząc z kolei nadciśnienie pchające wagonik.
Zdaniem Muska można w ten sposób osiągnąć prędkość prawie 1300 km/h. Energia miałaby pochodzić z paneli rozmieszczonych na całej długości „magistrali” pneumatycznej.