Rekord prędkości kolei magnetycznej
310 mil na godzinę, czyli nieomal 500 km/h do takiej prędkości rozpędził się na testowym odcinku prototypowy japoński pociąg L-Zero na poduszce magnetycznej (maglev). Jest to rekord dla tego rodzaju kolei, chociaż do absolutnego rekordu kolejowego pędu trochę jeszcze brakuje. Ten należy do specjalnej jednostki francuskiego TGV V150 i wynosi 574,8 km/h. L-Zero jest jednak z pewnością najszybszym pociągiem na poduszce magnetycznej. Na razie jeździ próbnie na nieco ponad dwudziestokilometrowym odcinku testowym. Japończycy planują jednak zaprzęgnięcie go do poważnej pracy w transporcie, gdy postanie magistrala magnetyczna Tokio-Nagoja o długości niespełna 300 km. Zaplanowano jej oddanie do użytku na 2027 rok. Gdy powstanie, podróż, która obecnie, przy pomocy szybkich japońskich pociągów, trwa 95 minut, skróci się do 40 min.
Jeśli powstanie, będzie to jednocześnie najdłuższa trasa kolei magnetycznej na świecie. Chyba, że w tym czasie z dłuższym projektem uwiną się Chiny, gdzie kursuje już maglev na regularnych trasach, np. w Szanghaju.