Szwajcarski silnik gazowo-dieslowy

Szwajcarski silnik gazowo-dieslowy
Inżynierowie z uniwersytetu technologicznego w Zurichu zbudowali nowy typ silnika, który, jak zapewniają, emituje o połowę mniej dwutlenku węgla niż konstrukcje o podobnych parametrach wydajności. Jednostka jest hybrydą napędu na gaz i silnika diesla.

 

Szwajcarzy przebudowali wysokoprężny silnik Volkswagena Golfa, przystosowując go do spalania gazu. Zamiast jednak zastosowania świecy zapłonowej, która stosowana jest w napędach na gaz, zastosowali wtrysk oleju napędowego do cylindra, podobnie, jak to ma miejsce w standardowych dieslach. Połączenie dwu technologii paliwowych pozwoliło osiągnąć niezwykłą efektywność spalania, sięgającą 40%.

Innowacja szwajcarskich inżynierów na tym się nie kończy. Aby zoptymalizować parametry nowego typu silnika, stosują w cylindrach zaawansowane sensory kontrolujące na bieżąco parametry w cylindrze i dostosowujące ilości oraz poziomy sprężania mieszanki. Zatem wyjątkowa efektywność to połączenie technologii hybrydowej z wyrafinowaną elektroniką i komputerami pokładowymi.