Białoruski gigant ciężarowy
Białoruska Fabryka Samochodów wyprodukowała samochód ciężarowy o ładowności 450 ton. Jeśli brać pod uwagę kryterium maksymalnego ładunku, to BieŁAZ 75710 można uznać za największą maszynę tego typu. Żadna, bowiem z wymienianych w zestawieniach największych ciężarówek, ani Liebherr T 282 z udźwigiem maks. 396 ton, ani Caterpillar 797B (380 ton) ani nawet często ostatnio wymieniany, jako największy - Terex MT 6300AC (400 ton), nie zdoła tyle podźwignąć.
Pojazd mierzy 20,6 m długości, 9,87 m szerokości i 8,16 m wysokości. Rozstaw osi, na których zamocowane są koła o średnicy 4 metrów (razem z oponami) to 8 metrów. Skrzynia ładunkowa, do wysokości burt, może pomieścić 157,5 m3 ładunku w postaci np. urobku z kopalni. Zdaniem konstruktorów zmieści się jednak nawet do 270 metrów sześciennych.
Samochód jest na napędzany dwoma silnikami wysokoprężnymi w układzie V z 16-stoma cylindrami każdy. Łączna ich pojemność to 65 litrów. Całkowita moc obu jednostek napędowych wynosi 4600 KM. Oba silniki spalinowe spełniają zarazem funkcję generatorów energii elektrycznej dla czterech elektrycznych silników trakcyjnych, o mocy 1200 kW każdy.