Europa przesiada się na rowery

Europa wchodzi w epokę post-motoryzacyjną i rowerową. Według danych europejskiego stowarzyszenia producentów samochodów (ACEA) skonfrontowanych z danymi organizacji zrzeszającej przemysł rowerowy (COLIPED), w 23 krajach naszego kontynentu sprzedało się w 2012 roku więcej rowerów niż aut osobowych.
Są oczywiście kraje znane, jako „zbicyklowane” od lat, jak Holandia czy Dania. Jednak ostatnio intensywna „roweryzacja” następuje w innych, dotychczas mniej znanych z zamiłowania do dwukołowej komunikacji krajach, np. w Hiszpanii, Grecji czy we Włoszech, gdzie zjawisko większej sprzedaży rowerów niż nowych samochodów pojawiło się po raz pierwszy od II wojny światowej.
Są kraje, jak Niemcy, Francja czy Wielka Brytania, w których liczba sprzedanych sztuk rowerów jest większa od nowych aut o ok. jedną trzecią. Ale są kraje, w których ta różnica jest wielka, np. Litwa, gdzie sprzedano prawie 10 razy więcej jednośladów, Grecja, Rumunia i Słowenia – w każdym około pięć razy więcej.