Facebook stawia na wirtualną rzeczywistość

Facebook stawia na wirtualną rzeczywistość
Z mieszanymi uczuciami odebrano informację o zamiarze zakupu przez  Facebooka, firmy wytwarzającej gogle wirtualnej rzeczywistości – Oculus VR, za dwa miliardy dolarów. Markus Alexej Persson, znany jako „Notch”, twórca popularnej gry Minecraft, poinformował, że były rozmowy na temat wprowadzenia tej gry na platformę wirtualną Oculus, ale teraz zamierza się z tego wycofać, bo Facebook go „odstrasza”.

Dla Facebooka to kolejne duże przejęcie w ostatnim czasie. Oprócz zakupu miesiąc temu aplikacji WhatsApp warto przypomnieć o przejęciu w kwietniu 2012 roku popularnej aplikacji Instagram za kwotę 1 mld dolaerów. Potem był serwis Face.com. Kwotę 70 mln zł Facebook zapłacił za aplikację Snaptu. Narzędzie FriendFeed zostało przejęte z kolei za 47,5 mln dolarów. Niewiele mniej bo 40 mln dol. Facebook wyłożył za patenty starego serwisu społecznościowego Friendster. Pomysłodawcy ConnectU sprzedali swój projekt Facebookowi za 31 mln dolarów. Kwotę 15 mln dolarów otrzymali twórcy Branch i Potluck.

Mark Zuckerberg, szef Facebooka tłumaczy, że głęboka wirtualna rzeczywistość to przyszłość serwisów społecznościowych. Wielu komentatorów, np. publicyści z magazynu „Wired” jednak powątpiewają, czy użytkownicy społecznościówek będą chcieli się „zanurzyć” w nie aż do tego stopnia. Gogle takie jak np.  Oculus Rift postrzegane są głównie jako nowe ciekawe narzędzie dla graczy, ewentualnie dla osób oglądających filmy 3D.