Wydłużenie czasu „życia” czarnych skrzynek w Europie

Wydłużenie czasu „życia” czarnych skrzynek w Europie
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zamierza wprowadzić nowe zasady dotyczące funkcjonowania rejestratorów lotu, czyli tzw. czarnych skrzynek. Propozycje te pojawiły się po głośnym przypadku zaginięcia Boeinga 777 malezyjskich linii na Oceanie Indyjskim, którego wrak po prawdopodobnej katastrofie, wciąż nie został odnaleziony. work from home jobs in pa  

Główna zmiana proponowana przez EASA polega na wydłużeniu czasu funkcjonowania nadajnika sygnałów czarnej skrzynki z 30 do 90 dni. Obecnie już po miesiącu sygnał wygasa i wówczas, jak pokazuje przykład nie tylko malezyjskiego samolotu, ale również wcześniejszy przypadek francuskiego Airbusa, który wpadł do Atlantyku, znalezienie rejestratora i szczątków maszyny w głębinach oceanicznych jest ekstremalnie trudne.

Inne propozycje mówią o zwiększeniu zasięgu urządzeń służących do lokalizacji maszyny w przypadku dużych samolotów. Chodzi również o zwiększenie maksymalnego czasu nagrywania głosów w kokpicie z obecnych dwu godzin do dwudziestu. Odpowiednie przepisy, jeśli mają obowiązywać na naszym kontynencie, muszą być przyjęte przez Komisję Europejską.