Składak nowej generacji
Sercem roweru jest rama, który otwiera się i zamyka podobnie jak podwozie samolotu. Wykonana z odlewu aluminium lub magnezu, wykorzystuje także nietypowy element - liny żeglarskie. Badana jest także możliwość wykorzystania w przyszłości grafenu, który ma jeszcze bardziej wzmocnić ramę i zmniejszyć jej wagę. Specjalnie zaprojektowany silnik, opracowany przez firmę Maxon Motor, zwiększa mobilność bez dodatkowego wpływu na wagę konstrukcji.
Waga i rozmiar zostały zoptymalizowane dzięki badaniom terenowym, opracowanym przez Uniwersytet we Florencji i przeprowadzonym przez partnerów projektu. Bike Intermodal to projekt badawczy finansowany przez Unię Europejską w ramach 7. Programu Ramowego (7PR), w którym uczestniczą partnerzy z sektora prywatnego i publicznego, a także instytuty badawcze, w tym: Tecnologie Urbane (Włochy), Trilix– zajmująca się projektowaniem i inżynierią dla motoryzacji, LPP (Słowenia) i ATAF (Włochy) - operatorzy transportu publicznego, Maxon Motors (Szwajcaria), producent precyzyjnych mikrourządzeń i systemów, Ticona (Niemcy), producent polimerów dla przemysłu motoryzacyjnego, elektrotechnicznego i elektronicznego.
A oto krótka filmowa prezentacja nowego modelu składaka: