Pilot zobaczy w nocy - bez dodatkowego sprzętu
Pilot, który ma wykonania nocne loty i musi obserwować spowitym mrokiem teren, musi zakładać specjalne dodatkowe gogle noktowizyjne. Nie jest to zbyt wygodne, gdyż zwykle i tak ma sporo na głowie, w sensie dosłownym, bo np. hełm i cały sprzęt łącznościowy. Aby mu nieco ulżyć powstał system Striker II – zintegrowany z hełmem, wyposażony w sensory, które automatycznie przestawiają gogle pilota w tryb nocny.
Zbudowana przez firmę BAE Systems technologia oparta jest na zamontowanych w hełmie zaawansowanych czujnikach firmy Intevac Photonics. Określa się ja jako technikę „bombardowanego elektronami aktywnego piksela” (EBAPS). Pilot widzi, więc w nocy rejestrowany przez sensory obraz na wyświetlaczu przed oczami.
Twórcy rozwiązania podkreślają, że wynalazek jest znacznym udogodnieniem dla pilotów. Dzięki niemu mniej będą się męczyć i szybciej reagować w trudnych sytuacjach. Co więcej, dzięki synchronizacji wizjera w hełmie z pozycją samolotu, będzie cały czas wiedział, czy to, co widzi jest na kursie samolotu czy obok.