Niezawodny radar
Obecnie używa się do podobnych celów kamer i sygnałów dźwiękowych. Nie są to rozwiązania idealne, gdyż kamery w brudnych środowiskach pracy szybko przestają cokolwiek widzieć, zaś sygnały dźwiękowe bywają uciążliwe. Zaprojektowana przez Hiszpanów sieć radarowa opiera się na wykorzystaniu tanich sensorów rozmieszczonych na kadłubie pojazdu. Liczba fałszywych ostrzeżeń, której redukcja była jednym z głównych założeń systemu, została zminimalizowana przez zwiększenie liczby czujników.
Co ciekawe, również nowy system unikania kolizji w ciężarówkach, Blind Spot Assist, opracowany przez firmę Daimler - Mercedes-Benz, opiera się na radarach a nie na kamerach, choć oczywiście nie wyklucza również zastosowania tych ostatnich. System Daimlera połączony jest z ostrzegawczymi lampkami LED w kabinie ciężarówki, które zapalają się, gdy w ślepej strefie SA przeszkody do wykonania manewru.