Google rozpozna robota bez kodu obrazkowego
Jak twierdzi firma Google, udało się opracować test orzekający, czy mamy do czynienia z człowiekiem czy z automatem za pomocą jednego kliknięcia, bez wymogu wpisywania kodu CAPTCHA, co dla użytkownika oznaczało konieczność dokładnego spisania kodu z obrazka podczas rejestracji lub logowania w serwisie internetowym.
Zamiast dotychczas znanych rozwiązań wyszukiwarkowa firma stosować będzie okienko z napisem „I’m not a robot” (ang. „Nie jestem robotem”). Przedstawiciele Google’a twierdzą, że potrafią odróżnić internetowego bota od prawdziwego człowieka wyłącznie za pomocą specyficznych cech ruchów kursorem na ekranie, danych z adresów IP, ciasteczek i ogólnej wiedzy serwisu o użytkowniku.
Rozwiązanie przeznaczone jest dla deweloperów stron internetowych i aplikacji mobilnych, którzy mogą skorzystać z nowego API. Jest wykorzystywane w niektórych znanych serwisach i programach, np. w Snapchacie, WordPressie i w Humble Bundle. Deweloperzy, którzy nie będą pewni nowej techniki mogą korzystać z rozwiązania łączącego nowe okienko ze starymi kodami CAPTCHA.