Robot w hotelowej recepcji

Robot w hotelowej recepcji
Zautomatyzowany hotel, bez ludzkiej obsługi – to już w Japonii było i to dawno. Teraz nowym japońskim hitem może się stać hotel z obsługą złożoną z humanoidalnych robotów. Zgodnie ze znaną już od dłuższego czasu tendencją mają to być oczywiście maszyny o aparycji młodych, ładnych pań. Witamy w Henn-na Hotel (jap. „dziwny hotel”).

Projekt 72-pokojowego hotelu przewiduje obsadę recepcji czterema takimi robotami . „Panie” będą posługiwać się czterema językami: japońskim, chińskim, koreańskim i angielskim. Ich „twarze” zdolne mają być do reagowania i odpowiadania na mimikę gości. Oprócz tego w hotelowym lobby krzątać się mają inni zrobotyzowani członkowie załogi. Roboty mają witać gości, zabierać bagaże, sprzątać i obsługiwać szatnię. Łącznie „personel” hotelowy liczyć ma 10 maszyn.

Na tym nie kończy się dziwność hotelu. Ma on bowiem zostać umiejscowiony w parku tematycznym „Huis Ten Bosch”, będącym miniaturą Holandii, z przykładami typowej dla niej architektury, kanałami, wiatrakami itp. Trudno powiedzieć, dlaczego właśnie tam. Henn-na Hotel zaprasza gości od lipca tego roku.