Auto do ścigania i do codziennej jazdy
Z czasem okrążenia Północnej Pętli toru Nürburgring równym 7 minut i 20 sekund, nowy ekstremalnie sportowy samochód bije nawet historyczny wynik supersportowego modelu Carrera GT – 7 minut i 29 sekund. W ten sposób już w chwili debiutu potwierdza swoją naczelną pozycję w klasie aut wyczynowych. Premiera 911 GT3 RS odbywa się podczas salonu samochodowego w Genewie.
Do napędu 911 GT3 RS służy największa i najmocniejsza wolnossąca jednostka z bezpośrednim wtryskiem benzyny w gamie modelu 911 – 4-litrowy, sześciocylindrowy bokser o mocy 500 KM (368 kW) oraz 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego, połączony ze specjalnie opracowaną przekładnią PDK. Nowy wariant RS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 s, a od 0 do 200 km/h – w 10,9 s. Jego średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym NEDC wynosi 12,7 l/100 km.
Funkcje takie jak „manetka biegu jałowego” – odpowiadająca wciśnięciu sprzęgła w aucie z manualną przekładnią – oraz ograniczenie prędkości przyciskiem Pit Speed są przeznaczone do użytkowania w warunkach wyczynowych. Dają kierowcom jeszcze więcej wolności w zakresie dynamiki jazdy, a jednocześnie zapewniają im dodatkowe wsparcie podczas jazdy po torze.
911 GT3 RS to arcydzieło lekkiej konstrukcji. Dach modelu po raz pierwszy wykonano z magnezu, do produkcji pokryw silnika i bagażnika oraz przednich błotników posłużyły tworzywa sztuczne wzmacniane włóknem węglowym (CFRP), a wiele innych podzespołów wykonano przy użyciu alternatywnych materiałów. W rezultacie odmiana RS waży 1420 kg, o około 10 kg mniej od 911 GT3. Ponadto, lżejszy dach przyczynia się do obniżenia środka ciężkości samochodu i dodatkowo poprawia jego znakomitą dynamikę poprzeczną. Karoseria pochodzi z modelu 911 Turbo, a jej niemal wyczynowy status podkreślają zarezerwowane dla wersji RS dodatki aerodynamiczne – nisko zawieszony przedni spojler oraz imponujące tylne skrzydło.
Przez wykonaną z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP) pokrywę bagażnika i magnezowy dach 911 GT3 RS przebiega szerokie na 30 cm wgłębienie – to stylistyczne nawiązanie do klasycznych generacji 911 z silnikami chłodzonymi powietrzem. Kolejnym charakterystycznym elementem są unikalne wloty powietrza przy przednich nadkolach, które – zupełnie jak w rasowych samochodach sportowych – sięgają górnej krawędzi błotników. Służą one zwiększeniu docisku przedniej osi.
Podwozie 911 GT3 RS zostało zestrojone pod kątem maksymalnej dynamiki jazdy i precyzji prowadzenia. To między innymi zasługa skrętnych kół tylnej osi oraz blokady tylnego mechanizmu różnicowego Porsche Torque Vectoring Plus z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Szerszy rozstaw przednich i tylnych kół pozwala dodatkowo ograniczyć przechyły karoserii względem 911 GT3. Ponadto, wariant RS ma najszersze ogumienie, jakie standardowo oferuje się w gamie „911”. Efekt: jeszcze większa zwinność na wejściu w zakręt i wyższe prędkości na łukach.
Wnętrze 911 GT3 RS z elementami z Alcantary bazuje na obecnym Porsche 911 GT3. Nowością są kubełkowe fotele z widocznymi elementami z karbonu, wzorowane na tych z 918 Spyder. Do wyposażenia standardowego należy również pakiet Club Sport zawierający przykręcaną do nadwozia, zamontowaną za przednimi siedzeniami klatką bezpieczeństwa, instalację dla głównego wyłącznika akumulatora oraz mocowane osobno, sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa dla kierowcy i gaśnicę ze wspornikiem.
W skład opcjonalnego pakietu Sport Chrono poza zintegrowanymi czasomierzami wchodzi pobierana na smartfon aplikacja Porsche Track Precision, która automatycznie mierzy czasy przejazdu w oparciu o sygnał GPS i pozwala na analizę wielu parametrów, takich jak prędkość, przyspieszenie poprzeczne oraz przyspieszenie i opóźnienie w kierunku jazdy. Kierowca może dzielić się powyższymi informacjami z innymi użytkownikami.