Nowy Koenigsegg czyli 400 km/h na jedynce
Połączenie podwójnie turbodoładowanego pięciolitrowego V8 oraz trzech silników elektrycznych wytwarza łącznie niewiarygodne 1500 koni mechanicznych! Te ostatnie rozmieszczone są następująco: dwa przy tylnych kołach, a jeden przy wale korbowym. Skonstruowane w dużym stopniu z włókien karbonowych nadwozie i brak nielekkiej zazwyczaj skrzynie biegów sprawiają, że auto waży samo jedynie 1420 kg. Moc Regery czyni ją aktualnie najmocniejszym autem produkcyjnym na świecie!
A co z tą skrzynią biegów? Na czym polega to nowatorskie rozwiązanie? Otóż zamiast tradycyjnych przekładni zastosowano w Regerze coś, co nazywa się Koenigsegg Direct Drive (KDD). Hydrauliczne sprzęgło łączy silnik z KDD. Jest tylko jeden bieg o przełożeniu 2,85. Przy niskich prędkościach jedzie się na „półsprzęgle”, zaś po rozpędzeniu silnika do 3200 obrotów na minutę uzyskuje się pełne połączenie sprzęgła i bezpośrednie przełożenie napędu. 400 km/h osiąga się, więc na pierwszym biegu w ok. 20 sekund! Regera jest nazywana najmocniejszym obecnie autem „produkcyjnym” na świecie, choć w planie jest wyprodukowanie jej w jedynie 80 egzemplarzach.
Zobaczcie na filmie: