Paliwo z wody i dwutlenku węgla
Technologia polega na elektrolizie wody na wodór i tlen w temperaturze ośmiuset stopni Celsjusza. Według zapewnień Audi i partnera, etap ten jest znacznie wydajniejszy niż znane dotychczas metody elektrolityczne, część energii cieplnej jest bowiem odzyskiwana. W kolejnej fazie, w specjalnych reaktorach dochodzi do reakcji wodoru z dwutlenkiem węgla pod dużym ciśnieniem i wysokiej temperaturze. Powstaje długołańcuchowe paliwo węglowodorowe nazywane „Blue Crude”.
Według producenta, efektywność procesu od odnawialnej energii elektrycznej po paliwo płynne wynosi 70 proc. „Blue Crude” podlega potem jeszcze procesom uszlachetniania, podobnie do ropy naftowej, wskutek czego powstaje gotowe do zastosowania w silnikach pali dieslowskie. Według testów, jest bardzo czyste, nadaje się do mieszania z tradycyjnym olejem napędowym a wkrótce może być też stosowane samodzielnie.