Samoloty pięć razy szybsze niż dźwięk
X-51 podczas lotów testowych na pułapie 20 tysięcy metrów osiągnął prędkość ponad 6200 km/h. Jego silnik typu scramjet, zdołał się do takiej prędkości rozpędzić i dałby radę być może wycisnąć więcej, ale skończyło się paliwo. Oczywiście armia amerykańska myśli o tej technologii nie dla celów cywilnych, lecz wojskowych.
Scramjet (skrót od ang. terminu Supersonic Combustion Ramjet) jest silnikiem strumieniowym z naddźwiękową komorą spalania, mogącym być stosowanym w zakresie prędkości znacznie przewyższających zwykły silnik strumieniowy (z ang. ramjet). Do dyfuzora wlotowego naddźwiękowego silnika strumieniowego wpada strumień powietrza z prędkością przekraczającą prędkość dźwięku i ulega spowolnieniu, sprężeniu, a część jego energii kinetycznej zamienia się w ciepło, powodując wzrost temperatury. Następnie w komorze spalania dodawane jest paliwo, które spala się w strumieniu nadal poruszającym się z prędkością naddźwiękową, powodując dalszy wzrost jego temperatury. W rozszerzającej się dyszy wylotowej, strumień rozpręża się, ochładza i przyśpiesza. Ciąg jest bezpośrednio efektem kształtującego się wewnątrz silnika układu ciśnień a jego wartość jest proporcjonalna do zmiany w jednostce czasu ilości ruchu przepływającego przez silnik powietrza.