Oculus chce wesprzeć niezależnych producentów VR
Należąca do Facebooka firma, która tworzy gogle wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift, zapowiedziała stworzenie specjalnego funduszu w wysokości dziesięciu milionów dolarów dla deweloperów gier VR. Przed imprezą E3 - Electronic Entertainment Expo 2015 zaprezentowała również konsumencka wersję swojego sprzętu, który na rynku ma pojawić się na początku 2016 r.
Stworzenie zachęty finansowej dla niezależnych twórców gier oceniane jest jako bardzo dobry ruch, ponieważ po pierwsze nawiązuje do korzeni Oculusa, który odniósł sukces dzięki crowdfundingowi z Kickstartera, po drugie duże studia produkcji gier nie za bardzo są zainteresowane tworzeniem dla wirtualnej rzeczywistości, traktując ja jako jeszcze niedojrzały, niepewny rynek.
Oprócz nowszej wersji gogli, firma zaprezentowała kontroler dotykowy Oculus Touch, a właściwie parę kontrolerów, bo zestaw urządzeń do manipulacji obiektami w wirtualnej rzeczywistości jest przeznaczony na dwie dłonie. Urządzenie ma pozwalać na naturalne manipulacje renderowanymi obiektami, ale jak to będzie w praktyce, przekonamy się w przyszłym roku.