Sztuczna inteligencja Facebooka
Facebook poinformował o testach wirtualnego asystenta, którego nazywa na razie po prostu M. Oznacza to, że platforma społecznościowa wkracza do gry w tworzeniu rozwiązań tzw. sztucznej inteligencji, gdzie spotkać można już takie usługi jak Siri firmy Apple, Cortanę Microsoftu czy Google Now.
Nowa usługa Facebooka jest pomyślana jako wsparcie dla komunikatora Messenger. Jej użytkownik korzystać ma nie tylko z algorytmów maszynowej inteligencji, ale również z „mądrości” korzystających z serwisu społecznościowego. Za pomocą M można np. zarezerwować jakąś usługę, miejsce w restauracji, bilet do kina itp.
Nie ma zbyt wielu informacji o funkcjach facebookowej sztucznej inteligencji, bowiem trwają obecnie jej beta-testy w wybranych i bardzo ograniczonym gronie osób. Do grona tego nie należą raczej Polacy, bo wątpliwe aby narzędzie obsługiwało nasz język, i w ogólne nie jest pewne czy nawet po uruchomieniu, M będzie dostępna dla użytkowników w naszym kraju.