Bolid przyszłości McLarena
F1 jeden jest poligonem badawczym przemysłu motoryzacyjnego, w którym zmiany, modyfikacje i próby mają od lat charakter ewolucyjny. Wiele z tych wprowadzanych stopniowo, z roku na rok, rozwiązań, po przetestowaniu w wyścigach wchodzi do użytku, najpierw w autach z górnej półki a potem o masowej produkcji.
MP4-X to przede wszystkim pojazd o napędzie elektrycznym. Nie jest jednak wyposażony w wielkie akumulatory. Ogniwa wewnętrzne są tu niewielkie. Jest za to układ paneli słonecznych i systemy odzysku energii z hamowania itd. Jest też układ indukcyjny pozwalający na napęd z linii zasilania w torze jazdy. Pojazd ma zamkniętą kabinę – to najbardziej widoczna innowacja. Jednak widoczność dzięki układowi szyb i kamer wspomagających kierowcę może być lepsza niż przy otwartych pojazdach. Rewolucją jest też układ kierowniczy… bez kierownicy, opierający się na interfejsie gestykulacyjnym.