Film badany naukowo
Studio filmowe 20th Century Fox poinformowało o testach przeprowadzonych podczas próbnych seansów filmu „The Revenant”, znanego o nas pt. „Zjawa”. Ponad stu widzów miało podczas nich założone na nadgarstki specjalne opaski odmierzające tempo bicia serca, wilgotność skóry, ruchy oraz słyszalne efekty wstrzymywania oddechu. Okazało się, że w filmie z udziałem Leonardo DiCaprio było m. in. czternaście momentów silnego łomotania serca oraz, że przez połowę czasu trwania filmu widzowie byli całkowicie nieruchomi.
Co z tego wynika. Wytwórnia mówi, że zebrane dane można wykorzystać w marketingu, eksponując w reklamówkach sceny wzbudzające reakcje emocjonalne u ludzi a także precyzyjniej w określonych grupach docelowych, np. wśród kobiet. Przedstawiciele Foxa przyznali, że reżyser Alejandro Inarritu też zapoznał się tymi danymi. Podkreślają jednak, że nie ma na mowy o wpływaniu na niezależnych twórców i ostateczny montaż filmów za pomocą tego typu badań.