Bunt w symulatorze!
„Elite: Dangerous”, wydane w grudniu 2014 r., to żywy, ciągle rozwijany i wzbogacany świat, symulacja Wszechświata. Twórcy gry wprowadzili do niej ostatnio wiele nowości, m.in. nowe algorytmy AI (artifficial intelligence – sztucznej inteligencji), które zwiększają jej agresywność i ekspansywność. Nie spodziewali się jednak, że gdy uruchomią aktualizację Engineers, która pozwala m.in. projektować własne podzespoły i broń dla okrętów, ich nowa sztuczna inteligencja wykorzysta ją do zdominowania galaktyki.
Jak to zrobiła? Znalazła luki w systemie i dzięki wykorzystaniu teoretycznie niegroźnych błędów w kodzie sieciowym zdołała zaprojektować oraz wyprodukować superbroń o ogromnej sile rażenia, która w ogóle nie miała prawa pojawić się w grze! Następnie, wyposażona w swoją machinę sądu ostatecznego, rozpoczęła systematyczną rzeź, zarówno innych sztucznych inteligencji, jak i graczy. Nie wiadomo, jakby się to wszystko skończyło, gdyby przytomni twórcy gry nie wyłączyli czym prędzej opcji związanych z produkcją broni. Wprawdzie to tylko wirtualny świat, ale jednak bunt sztucznej inteligencji stał się w nim faktem.