Zmienny stopień sprężania - pierwsza seryjna konstrukcja na świecie

Do tej pory sprężenie mieszanki w cylindrze polegało na szukaniu złotego środka pomiędzy ekonomią spalania a mocą, którą daje wysokie ciśnienie. W klasycznych silnikach stopień kompresji jest stały. Dla samochodów osobowych wynosi blisko 10:1, a w samochodach sportowych - ok. 13:1. Nowa konstrukcja używa specjalnego ramienia połączonego z wałem korbowym, które poprzez zmianę kąta pozwala regulować pracę tłoków, mogących sprężać mieszankę w różnych proporcjach. Stopień sprężania ma być regulowany, a mieszanka będzie płynnie zmieniać się w zakresach od 8:1 po 14:1. Specjalnie zaprogramowany sterownik wtrysku dobierze optymalny stopień sprężania, w zależności od okoliczności na drodze.
Nissan utrzymuje, że technologia zmiennego sprężenia mieszanki daje dwulitrowemu silnikowi taką samą moc i moment obrotowy, jak w silniku 3.0 V6 tej samej marki. Jednostka ma mieć moc 265 koni, a jednocześnie spalać o 27% benzyny mniej w stosunku do wspomnianego silnika. Całe rozwiązanie dodaje silnikowi 10 kg masy