Wodorowe ciężarówki
Ciężarówkę napędza napęd hybrydowy, składający się z zestawu litowych baterii o łącznej pojemności 320 kWh oraz zbiorników z wodorem. Ogniwa paliwowe zasilają mobilny generator, którzy przekształca wodór w elektryczność, oferując dodatkowe 300 kW mocy. Gdy więc skończy się energia w bateriach, następuje przełączenie na wodór i Nikola One może kontynuować swą podróż. Kabina kierowcy jest większa niż w typowych pojazdach i oferuje o 30% więcej przestrzeni. Zmieszczą się w niej podwójne dwuosobowe łóżko, pełnowymiarowa lodówka z zamrażarką, kuchenka mikrofalowa oraz nawet biurko z komputerem.
Największym problemem w pracach nad wodorowymi ciężarówkami jest brak odpowiedniej infrastruktury umożliwiającej ich normalną eksploatację. Wkrótce ma się to jednak zmienić, gdyż na terenie USA i Kanady powstanie sieć stacji przeznaczonych dla tych pojazdów. Ciężarówki wodorowe Nikola mają pojawić się na ulicach najpóźniej w 2020 r.