Level 4 dla Waymo i berlińskie testy Olli
Wewnątrz zaprezentowanego pojazdu znalazły się wprawdzie tradycyjna kierownica i pedały, ale samochód będzie mógł się poruszać po drogach w pełni autonomicznie, bez pomocy człowieka. Jednak - uwaga - tylko do poziomu czwartego (tzw. Level 4). Oznacza to, że da się nim jechać bez konieczności interwencji ze strony kierowcy jedynie w normalnych warunkach. Całkowita autonomia, czyli taka, w której człowiek niezależnie od sytuacji na drogach wsiada do środka, wprowadza do systemu cel podróży i może oddać się swoim rozrywkom, to tzw. Level 5, którym Waymo (na razie) nie zamierza się zajmować.
Sprawy autonomicznej motoryzacji znów przyspieszają. Prawie jednocześnie z doniesieniami o Waymo pojawiła się informacja, iż w Berlinie testowane są prototypowe autonomiczne autobusy elektryczne Olli. Stworzone przez amerykański startup motoryzacyjny Local Motors jeżdżą już w dzielnicy Schoeneberg. Mają tam poznać wszystkie przeszkody i możliwe problemy (nietypowe krawężniki, przejścia dla pieszych), nauczyć się reagować na rowerzystów i sprawdzić się na wszystkich trasach. Pojazd ma wbudowany system radarowy i skanery laserowe, które ostrzegają przed przeszkodami - stałymi i ruchomymi. System ma również funkcję „samouczenia się”.