Hyperloop - dalszy ciąg z polskim akcentem

Hyperloop - dalszy ciąg z polskim akcentem
W archiwum idei efektownych acz mało realnych wciąż trwają prace nad pomysłem superszybkiej kolei. Wygląda na to, że Elon Musk poważnie myśli o wcieleniu go w życie. Jedna z firm mających zrealizować ów projekt, Hyperloop One, poinformowała o zakończeniu konstruowania toru testowego w pobliżu Las Vegas. DevLoop, bo tak się on nazywa, ma 500 m długości i 3,3 m średnicy.

Hyperloop to koncepcja szybkiego transportu naziemnego zaproponowana przez Muska w sierpniu 2013 r. 20- bądź 30-osobowe kapsuły mają przewozić ludzi wewnątrz korytarza w kształcie rury, z prędkością sięgającą 1127 km/godz. W ubiegłym roku firma Hyperloop One zorganizowała konkurs na szczegółowe rozwiązania, w którym do rywalizacji stanęła również polska propozycja, dotycząca trasy łączącej Wrocław i Warszawę.

W marcu 2017 r. ogłoszono, że studenci z zespołu Hyper Poland University Team znaleźli się w finale konkursu SpaceX na projekt prototypu Hyperloop'a, jako jedna z dwudziestu czterech drużyn z całego świata. Teraz ich celem jest zebranie środków na budowę prototypu kapsuły. Wersja bez napędu powinna kosztować ich zdaniem 150 tys. zł, zaś w pełni funkcjonalny model, z systemem lewitacji i zaawansowaną elektroniką - 310 tys. zł. Studenci rozpoczęli zbiórkę crowdfundingową. Wpłat można dokonać na stronie: www.odpalprojekt.pl/hyperpoland.

Hyper Poland University Team tworzą studenci z Politechniki Warszawskiej (Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów, Koło Naukowe Robotyków KNR, Koło Naukowe Napędów MELprop oraz Koło Naukowe Trakcji i Torów), wraz ze studentem i doktorantem z Politechniki Wrocławskiej, działającymi w Kole Naukowym Pojazdów i Robotów Mobilnych. Nad pracami grupy czuwa prof. Janusz Piechna z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa.