Nowa konstrukcja do lotu poziomego i pionowego

V-280 Valor ma być wyposażony w potrójnie dublowany elektroniczny system sterowania fly-by-wire, usterzenie motylkowe, stałe skrzydła i chowane podwozie. Maksymalna masa startowa wynosić będzie ok. 13 680 kg, a maksymalna prędkość - ok. 520 km/godz. Maszyna weźmie na pokład do jedenastu żołnierzy plus załogę, czyli dwóch pilotów i dwóch techników. Promień działania określono na ponad 460 km. Powstać ma także wersja uderzeniowa przemiennopłatu, oznaczona jako AV-280, z uzbrojeniem w komorach wewnętrznych i na podwieszeniach zewnętrznych (rakiety), a także niewielkie drony.
W nowej maszynie obracane będą jedynie same wirniki, a silniki pozostaną w pozycji poziomej, co odróżnia V-280 Valor od Ospreya. Zdaniem specjalistów, upraszcza to konstrukcję i powinno zwiększyć niezawodność działania.