Hamulec wbudowany w felgę?
Firma Continental zaproponowała nowe podejście do konstrukcji kół samochodowych. Jej inżynierowie zintegrowali hamulce z felgą, dzięki czemu zastosowali znacznie większe tarcze, a klocki zamontowali od środka. Według zapewnień autorów rozwiązania, oznacza to nie tylko większą skuteczność hamowania, ale również podwyższoną żywotność i zmniejszenie masy układu.
Tarcza hamulcowa w nowych kołach została wykonana z aluminium, a dokładniej mówiąc - ze specjalnego stopu aluminium, który charakteryzuje się zwiększoną wytrzymałością. Dużo lepiej odprowadza też ciepło, więc rozgrzane tarcze hamulcowe szybciej stygną, co obniża ryzyko ich przegrzania. Ponadto nowa koncepcja rozwiązuje problem skorodowanych tarczy hamulcowych, znacznie ograniczając skuteczność konwencjonalnych hamulców.
Koło ma wystarczyć na cały okres eksploatacji samochodu. Continental twierdzi także, że New Wheel Concept, bo tak oficjalnie nazywa się rozwiązanie, zapewnia mniejszą wagę koła niż w przypadku standardowego modelu, a biorąc pod uwagę większą żywotność - również tańsze felgi i hamulce.