Nowe aplikacje dla menedżerów obiektów
W ubiegłym roku liczba urządzeń podłączonych do sieci przekroczyła liczbę mieszkańców naszej planety. Coraz większą popularnością, zwłaszcza wśród odbiorców biznesowych, cieszą się między innymi inteligentne systemy oświetlenia.
Popularność ta jest odpowiedzią na coraz większą świadomość tego, że nie istnieje jeden uniwersalny system oświetlenia, który byłby odpowiednie dla wszystkich. Kluczowe znaczenie ma dopasowanie oświetlenia do konkretnej grupy odbiorców, na przykład klientów sklepu. Potwierdzają to wyniki badań Limbic Lighting, systemu marki Zumtobel stymulującego decyzje zakupowe w punktach sprzedaży.
Oświetlenie w symbiozie z internetem i biznesem
Na rosnące zapotrzebowanie klientów, oczekujących coraz efektywniejszych kosztowo rozwiązań, firma Zumtobel Group Services odpowiada dodając do swojej oferty dwie nowe usługi bazujące na analizie danych:
- Space Management - ułatwiająca efektywne zarządzanie przestrzenią,
- Remote System Analysis - umożliwiająca zdalną analizę systemu oświetlenia.
Dostarczają one inwestorom, menedżerom obiektów czy kadrze kierowniczej zaawansowany pakiet informacji na temat aktualnego stanu systemu budynków, wykorzystania przestrzeni, zużycia energii w systemie oświetleniowym oraz wszelkich ewentualnych problemach z ich utrzymaniem. Dzięki wykorzystaniu autorskiego systemu zarządzania oświetleniem LITECOM, Zumtobel Group Services łączy świat oświetlenia, internetu rzeczy, biznesu i IT - w jedną funkcjonalną platformę.
W dzisiejszych cyfrowych czasach system oświetlenia generuje wartość dodaną dla operatorów budynków, pomagając zwiększyć widoczność procesów i działań w przestrzeni. Nasze systemy oświetleniowe stanowią doskonałe źródło do analizy danych w czasie rzeczywistym, dostarczając klientom mnóstwa cennych informacji i danych, spełniając jednocześnie najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony danych - przekonuje Michał Tomczak, Sales Manager Polska z Zumtobel Group Services.
Niezależne badanie przeprowadzone przez REFA-Consulting wykazało, że system zarządzania oświetleniem LITECOM może być zainstalowany znacznie szybciej niż porównywalne rozwiązanie KNX. Badanie wykazało całkowitą oszczędność czasu na poziomie 74%.
Space Management: efektywne zarządzanie przestrzenią
Wielu właścicieli firm twierdzi, że zajmowana przez nich obecnie przestrzeń jest zbyt mała. Zweryfikować tę tezę pomaga pierwsza z zaprezentowanych nowości: aplikacja Space Management. Rozwiązanie - w ramach specjalnego panelu (dashboard) i w oparciu o dane z systemu oświetleniowego - pokazuje menedżerom obiektów, jak przestrzeń jest rzeczywiście wykorzystywana: kiedy, jak często i w jakich celach. Okazać może się na przykład, że sala konferencyjna jest rzadko wykorzystywana i z powodzeniem służyć może jako biuro rotacyjne dla pracowników ściśniętych w innych częściach firmy.
Co ważne, Space Management powiadamia także użytkownika o tym, kiedy i gdzie należy zwiększyć lub zmniejszyć liczbę personelu sprzątającego. Oznacza to realne oszczędności dla menedżerów obiektów.
Remote System Analysis: koniec z przerwami konserwacyjnymi
Efektywność kosztową zapewnia również druga nowość Zumtobel Group Services: aplikacja Remote System Analysis, która dzięki zdalnej analizie systemu oświetlenia pozwala menedżerom z wyprzedzeniem planować i określać koszty prac konserwacyjnych. W ramach swojego pulpitu nawigacyjnego użytkownicy otrzymują informacje m.in. o zużyciu energii, stanie opraw itd., a o możliwych problemach informują komunikaty wczesnego ostrzegania. W ten sposób możliwe jest zapewnienie idealnego działania systemu przez cały czas, dzięki czemu niespodziewane i czasochłonne konserwacje odchodzą w zapomnienie.
Projekt referencyjny: Land Securities
Zalety usług opartych na analizie danych doceniła Land Securities, największa brytyjska firma zajmująca się nieruchomościami. Organizacja dokonała modernizacji trzech sal konferencyjnych w swojej londyńskiej siedzibie, przekształcając je w swoiste laboratoria. Każdy pokój ma własną koncepcję oświetlenia i różne opcje sterowania, mające na celu zwiększenie komfortu użytkowania. Jeden z nich wyposażony został na przykład w inteligentne czujniki, które pozwalają ocenić, jaka przestrzeń jest używana - czy to na spotkanie, czy prezentację - i odpowiednio dostosować oświetlenie. Informacje o wykorzystaniu przestrzeni są zbierane, analizowane i wyświetlane użytkownikom aplikacji. Przyjazny interfejs pozwala na stałe monitorowanie i optymalizację sposobu korzystania z pomieszczeń. Udało się to osiągnąć dzięki współpracy z Zumtobel Group Services, która wraz z partnerami dostarczyła rozwiązania i wiedzę niezbędną do skutecznego zarządzania systemem i usługami danych.