Koenigsegg bije rekord świata

Głównym konkurentem dla Koenigsegg Agera RS jest nowy Bugatti Chiron, który ma teoretycznie mocniejszy silnik niż Agera, jednak jego prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 420 km/godz. Szykuje się więc fascynująca rywalizacja, bo eksperci uważają, że po usunięciu blokady Chiron będzie w stanie rozpędzić się powyżej 460 km/godz. W szranki mogą również stanąć inni producenci superaut. Amerykański Hennessey Venom F5, z przeszło 1600-konnym silnikiem, ma złamać barierę 300 mil/godz., czyli 483 km/godz. Jego konstrukcja, wg zapowiedzi, powinna być ukończona w 2019 r.
Przedsiębiorstwo Koenigsegg zostało założone w 1994 r. przez 22-letniego wówczas Christiana von Koenigsegga. Pierwszy firmowy prototyp, Koenigsegg CC, zaprezentowano w 1996 r., zaś pierwszy samochód firma sprzedała w 2002 r. Agera RS, z silnikiem V8 o pojemności 5.0 i turbodoładowaniem, ma moc 1360 KM. Samochód waży 1395 kg. Na rozpędzenie się od 0 do 400 km/godz. potrzebuje zaledwie 24 sekund.
Autorzy osiągnięcia podkreślają, że rekordowa próba Koenigsegg przeprowadzona została na drodze publicznej, w amerykańskim stanie Nevada. Użyto seryjnych opon, takich samych, jakie dostają klienci. Podczas pierwszego testu kierowca rozpędził samochód do prawie 458 km/godz., zaś w drugim do ok. 436 km/godz. Droga hamowania z 400 km/godz. do zatrzymania się wynosiła 499,3 m, a jej pokonanie zajęło Agerze RS 9.29 s. Łącznię próbę w granicach prędkości 0-400-0 km/godz. Koenigsegg pokonał w 33,29 s. To ponad 8 sekund szybciej niż Bugatti Chiron.
Nagranie z wnętrza pojazdu podczas bicia rekordu: