Rekordowo oszczędny dwulitrowy silnik Toyoty
Czterocylindrowy Dynamic Force Engine (DFE) o pojemności 2,0 litra - nowy silnik japońskiej firmy - osiąga sprawność termiczną 40%. To rekord efektywności, jeśli chodzi o maszyny o tej pojemności, pracujące na tradycyjnej etylinie. Jednostka o mocy 169 KM ma spełniać najbardziej restrykcyjne przepisy dotyczące emisji.
Po wyposażeniu w hybrydowy system, sprawność cieplna jednostki napędowej z DFE wzrasta do 41%, co odpowiada 1,8-litrowemu układowi hybrydowemu w obecnie dostępnych modelach Prius, przy jednak - co warto zaznaczyć - wyraźnie lepszych osiągach.
DFE wykorzystuje rozwiązania sprawdzone w mniejszej, 1,8-litrowej jednostce Toyoty, w tym zwiększony kąt nachylenia zaworów oraz innowacyjny system odzysku ciepła, który redukuje straty energii w układzie chłodzenia i wydechowym. W celu uzyskania lepszej mieszanki powietrza i paliwa, przyłącza mieszalnika i bezpośredniego wtrysku wykonane zostały za pomocą nowych laserowych technologii, co obniża poziom tarcia i straty.