Wielki most chiński
Nowa droga, wiodąca w większej swej części nad wodą, pozwoli skrócić czas podróży pomiędzy metropoliami o połowę. Ilość stali zużytej do budowy tej konstrukcji pozwoliłaby wznieść sześćdziesiąt wież Eiffla. Na przeprawę składają się cztery tunele, w tym jeden podmorski. W ramach inwestycji stworzono również sztuczną wyspę, która służy jako podstawa konstrukcji.
Według założeń most Hong Kong-Zhuhai-Macau przyjmie ruch ok. 40 tys. pojazdów dziennie, w tym regularnie kursujących autobusów wahadłowych. Będzie jednak niedostępny dla pieszych i rowerzystów.W ciągu najbliższej dekady Chiny planują zachęcić 250 milionów ludzi (ok. 30 razy więcej niż mieszkań-ców Nowego Jorku) do przeprowadzki do rosnących krajowych megamiast. Aby poradzić sobie z tą ogromną migracją, kraj zainwestował już dziesiątki miliardów dolarów w gigantyczne projekty infrastrukturalne, do których należy także opisywany obiekt