Nowa wizja lotów pasażerskich
Gotowy do lotu zestaw miałby długość 34 m, wysokość 8 m i rozpiętość skrzydeł 49 m, masę własną 42 ton i maksymalną masę startową równą od 70 do 80 ton. Na pokład zabierałby 162 pasażerów lub ładunek, zależnie od konfiguracji. Pod względem budowy byłby to zatem odpowiednik popularnego Airbusa A320. W założeniu osiągałby prędkość maksymalną ponad 1000 km/h, ale zasięg 2200 km pozwalałby raczej na loty tylko na krótkich dystansach - wizualizacja nowej technologii.
Autorzy futurystycznego projektu - choć nie liczą na możliwość jego szybkiej realizacji w rzeczywistości - chcą nim zainteresować największych producentów samolotów, takich jak Boeing. Pół samolot-pół pociąg pozostaje jak na razie tylko artystyczną wizją przyszłości. Niemniej jednak być może uda się wprowadzić w życie niektóre z rozwiązań proponowanych przez Francuzów.
źródło: Bloomberg.com, zdjęcie: Pexels.com