Nowe karty Nvidia z myślą o realistycznej VR

Nowe karty Nvidia z myślą o realistycznej VR
Podczas targów Gamescom 2018, Nvidia zaprezentowała nową linię produktów GeForce RTX - trzy karty graficzne w cenie od ok. 500 do 1 tys. dolarów, oparte na nowej architekturze Turinga. Prezes Nvidia, Jen-Hsun "Jensen" Huang, nazwał tę innowację "Świętym Graalem grafiki komputerowej". Nowy produkt, poprzez technikę zwaną ray-tracing, zapewnia fotorealistyczne śledzenie promieni świetlnych w czasie rzeczywistym.

Ray tracing w czasie rzeczywistym ma duże znaczenie dla rozwijających się koncepcji wirtualnej rzeczywistości. Bardziej realistyczne cienie i oświetlenie w nowej technice renderingu mają sprawić, że doświadczenie VR stanie się bardziej wciągające. Jest to szczególnie przydatne w przypadku renderowania obrazów z zachowaniem głębi ostrości, co stanowi ważny aspekt VR.

Najdroższa GeForce RTX 2080 Ti bazuje na układzie TU102–400, wyposażonym w 4352 rdzeni CUDA. Taktowanie bazowe wynosi 1350 MHz, a taktowanie turbo - 1545 MHz. Zastosowana pamięć obejmuje aż 11 GB GDDR6, z magistralą 352-bit. Najtańszy układ GeForce RTX 2070 bazuje na układzie TU104–350, wyposażonym w 2304 rdzeni CUDA. Taktowanie bazowe wynosi 1410 MHz, a taktowanie turbo - 1620 MHz. Pamięć ma 8 GB GDDR6, z magistralą 256-bit.