Pociągi wodorowe

W Dolnej Saksonii, w Niemczech, wodorowy pociąg Coradia iLint rozpoczął regularne kursy pasażerskie. Został wyprodukowany przez francuski Alstom. Zasilają go ogniwa paliwowe produkujące prąd z wodoru, co oznacza, że jest całkowicie bezemisyjny. W Dolnej Saksonii będą kursowały na razie dwa tego typu składy.
Niemiecki rząd wyznaczył sobie ambity plan, aby do roku 2030 pozbyć się wszystkich pociągów z napędem spalinowym. Jeśli testy pierwszych dwóch egzemplarzy pójdą dobrze, Alstom zgodnie z umową ma dostarczyć do floty kolejowej Dolnej Saksonii kolejnych dwanaście sztuk.
Technologia wodorowa wzbudziła zainteresowanie również w Wielkiej Brytanii. W połowie maja 2018 r. Alstom podpisał umowę na przebudowę tamtejszej floty pociągów elektrycznych klasy 321. Z kolei francuski rząd chce, aby pierwszy pociąg wodorowy znalazł się na krajowych torach do roku 2022.