Autopilot mniej kompetentny
W raporcie amerykańskiej organizacji konsumenckiej non-profit Consumer Reports wykazano, że najnowsza wersja autopilota Tesli jest "o wiele mniej kompetentna" niż kierowca – a także, że zaprojektowana dla niej funkcja zmiany pasa ruchu „nie działa zbyt dobrze i może stwarzać potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa kierowców".
Zaktualizowane oprogramowanie Navigate on Autopilot firmy Tesla pozwala kierowcom wybrać, czy samochód może automatycznie zmieniać pasy ruchu bez ich interwencji. Producent mówi, że stanowi to próbę uczynienia jazdy "bardziej płynną". Jednak w testach Consumer Reports zaobserwowano coś wręcz odwrotnego.
"W praktyce okazało się, że nowa funkcja, lane-changing, pozostaje daleko w tyle za umiejętnościami ludzkiego kierowcy", czytamy w raporcie. "Korzystanie z niej powoduje zajeżdżanie drogi innym samochodom, nie pozostawiając wystarczającego odstępu, a nawet wykonywanie manewrów, które są zakazane przez przepisy kodeksu drogowego. W rezultacie kierowca często musiał zapobiegać podejmowaniu przez system złych decyzji."