Superlekki silnik elektryczny Koenigsegga
Według opisu producenta technika "Raxial Flux" stanowi połączenie silnika opartego na strumieniu osiowym i promieniowym. Stosowane powszechnie we współczesnych silnikach elektrycznych podejście strumienia osiowego, w którym pole magnetyczne stojana płynie równolegle do osi obrotu, zapewnia wysoki moment obrotowy. Topologia strumienia radialnego (pole magnetyczne stojana płynie promieniście) zwiększa gęstość mocy.
Silniki o strumieniu radialnym są wciąż rzadkie. Silnik tego typu zastosowano np. w układzie hybrydowym LaFerrari, zaś Mercedes przejął w zeszłym roku brytyjskiego producenta silników elektrycznych, firmę Yasa, planując montować zaprojektowane przez nią silniki o strumieniu radialnym w swoich samochodów elektrycznych o wysokich osiągach.
Aby utrzymać niską wagę, oś wykonano ze stali 300M, która jest dobrze znana w sportach motorowych i lotniczych, natomiast wirnik z włókna węglowego. Według kierownika Koenigsegga ds. rozwoju Andrása Székely'ego, ze względu na wydajność i zwartą konstrukcję wybrano dla silnika chłodzenie bezpośrednie.
Źródło: www.electrive.com
Mirosław Usidus