Grawitacja ziemska jednak przyciąga antymaterię

Naukowcy wykazali istnienie grawitacji między antymaterią a Ziemią, co jest kolejnym potwierdzeniem ogólnej teorii względności Alberta Einsteina. W artykule opublikowanym w „Nature”, zespół o nazwie ALPHA zajmujący się w CERN badaniami nad antymaterią, wykazał w eksperymencie, że atomy antywodoru spadają na naszą planetę w taki sam sposób, jak zwykła materia.

Następnym krokiem jest jak najdokładniejszy pomiar przyspieszenia ziemskiego antymaterii. Uczeni chcą sprawdzić, czy materia i antymateria rzeczywiście spadają w ten sam sposób, co się podejrzewa, ale nie ma na to dowodów eksperymentalnych. Oczekuje się, że chłodzenie laserowe atomów antywodoru w przyszłym eksperymencie zaplanowanym na 2024 rok, znanym pod nazwą ALPHA-g, będzie miało znaczący wpływ na precyzję tych pomiarów.

Zrozumienie w jaki sposób grawitacja wpływa na antymaterię, być może otworzy drogę do wyjaśnienia tajemnic tej ostatniej, jej pochodzenia, dominacji materii nad antymaterią we Wszechświecie, które wciąż jest nierozstrzygniętym wyzwaniem dla istniejących teorii fizycznych. Udowodnienie, że antymateria oddziałuje grawitacyjnie identycznie lub z inną siłą niż materia zwykła, dałoby odpowiedzi na wiele pytań stawianych od dawna przez naukowców.

Źródło: spacedaily.com, Fot. Adobe Stock