Chiński hyperloop pobił rekord, ale to dopiero początek
Pociąg maglev, nazwany T-Flight, został zbudowany przez państwową firmę CASIC – China Aerospace Science and Industry Corporation. Aby przetestować nowy pociąg, zbudowano tor o długości około dwóch kilometrów w niskociśnieniowej rurze próżniowej. Podłoże toru testowego zostało wygładzone z tolerancją odchyleń do 0,3 milimetra. Tunel o szerokości sześciu metrów zbudowano z tolerancją błędu w stosunku do idealnego kształtu nie większą niż 2 mm. Cały rurociąg może powrócić do normalnego ciśnienia atmosferycznego w ciągu pięciu minut.
Za oficjalnego rekordzistę prędkości kolei maglev uznaje się japoński pociąg L0 Series SCMaglev, który osiąga 630 km/h. Nie jest to jednak system typu hyperloop w niskociśnieniowym tunelu – jeździ na wolnym powietrzu. CASIC w kolejnej fazie testów ma ambicję osiągnąć ~1000 km/h, a celem dalekosiężnym jest stałe połączenie kolejowe hyperloop pomiędzy Pekinem a Wuhan ze średnią prędkością podróży sięgającą 2000 km/h.
Źródło: livescience.com, Fot. inzhejiang.com
Mirosław Usidus