Silnik elektryczny stanowiący jedność z kołem
Nowy typ silnika Donut Lab mieści się w obręczy o średnicy 21 cali. Jego parametry w kwestii mocy i momentu obrotowego są porównywalne z silnikami samochodów elektrycznych, np. Tesli. Atutem konstrukcji jest przede wszystkim niewielka masa – 40 kg, co równa się ok. jednej trzeciej masy tradycyjnej jednostki napędu elektrycznego z wirnikiem i stojanem. Producent twierdzi również, że jego silniki są do 50 proc. tańsze w produkcji, oszczędzając przy tym surowiec na ponad sto różnych części tradycyjnego napędu.
Komentatorzy zwracają jednak uwagę, że ta zintegrowana z kołami konstrukcja powoduje znaczny wzrost obciążenia tej części pojazdu. Co gorsza, dodaje kilogramów w najgorszym miejscu, poniżej zawieszenia, co może mieć wpływ na hamowanie, prowadzenie i jakość jazdy, choć skutki te nie zostały zmierzone i nie są dokładnie znane.
Źródło: cnet.com Fot. Donut Lab
Mirosław Usidus