Akumulator ładowany w zaledwie 18 sekund

W celu porównania szybkości ładowania VarEVolt z innymi dostępnymi na rynku ogniwami podaje się przykład elektrycznego Porsche Taycana, w którym pełne naładowanie trwa od dwunastu do piętnastu minut. Twórcy nowego typu akumulatorów wyjaśniają, że tajemnica wysokiej gęstości mocy oraz szybkiego ładowania tkwi w zastosowaniu modułowej konstrukcji – VarEVolt składa się z mniejszych elementów, niczym z klocków LEGO.
Jak dotąd akumulator znalazł zastosowanie w supersamochodach sportowych Czinger 21C, które osiągają moc 1250 koni mechanicznych, a ich produkcja ogranicza się do zaledwie osiemdziesięciu egzemplarzy. RML pracuje również nad konwersją starszych modeli sportowych aut hybrydowych, takich jak LaFerrari i McLaren P1. Na razie VarEVolt może być stosowany jedynie w tych specjalnych konstrukcjach, ponieważ brakuje odpowiedniej infrastruktury ładującej dla jednostek o takich parametrach w standardowych samochodach elektrycznych.
Źródło: zmescience.com, Fot. © RML GRoup
Mirosław Usidus