Samolot na wodór może przelecieć nawet 700 km

Maszyna, nazwana Dragonfly, ma dwanaście śmigieł, z których każde wyposażone jest we własny, oddzielny zbiornik wodoru oraz system ogniw paliwowych. Konstrukcję zaprezentowano podczas niedawnego Paris Air Show w Le Bourget.
Ogniwa paliwowe przekształcają wodór w energię elektryczną, która następnie zasila wirniki napędzające samolot. Taki rozproszony układ napędowy ma na celu zwiększenie wydajności i niezawodności, a jednocześnie zmniejszenie poziomu zanieczyszczeń emitowanych przez maszynę, gdyż ogniwa paliwowe wytwarzają jedynie parę wodną.
Zaprojektowany jako czteromiejscowy, Dragonfly ma - według producenta - osiągać zasięg do około 700 kilometrów. W powietrzu może przebywać do trzech godzin na jednym tankowaniu wodorowego paliwa. Konstrukcję opracowano głównie z myślą o szkołach pilotażu, gdzie może stanowić czystszą alternatywę dla konwencjonalnych samolotów szkoleniowych zasilanych paliwem.
Źródło: rfi.fr, Fot. ©Blue Spirit Aero
Mirosław Usidus