Audyt SEO - co wchodzi w jego skład?

Audyt SEO - co wchodzi w jego skład?
Audyt SEO to innowacyjna usługa, która na przestrzeni ostatnich lat stała się niezwykle popularna wśród przedsiębiorców rozpoczynających przygodę z własnym sklepem internetowym, ale również wśród właścicieli innych stron internetowych. Czym dokładnie jest audyt SEO i co wchodzi w jego skład?

Audyt SEO - co to właściwie oznacza? 

Zanim omówimy, jakie elementy składają się na audyt SEO, warto dokładnie zdefiniować specyfikę tej usługi. Czym jest audyt SEO? To dogłębna analiza naszej strony internetowej, uwzględniająca nie tylko techniczne aspekty optymalizacji, ale też czynniki wpływające na jej merytoryczną jakość i efektywność względem optymalizacji pod algorytmy Google. 

Strona internetowa może być przez nas postawiona od zera, jednak często dziedziczymy porzuconą wcześniej domenę lub staramy się wprowadzić fundamentalne zmiany w witrynie, która w przeszłości dobrze prosperowała. Praktycznie każdy z tych scenariuszy sprzyja korzystaniu z usługi audytu SEO. 

Audytorzy SEO, będący najczęściej ekspertami zajmującymi się tworzeniem i pozycjonowaniem stron internetowych w kilku etapach przeprowadzą analizę każdego elementu naszej strony. Produktem finalnym takiej analizy jest raport, w którym umieszczone są wszystkie dane na temat mocnych stron witryny, oraz obszarów, które muszą zostać poprawione. Wszelkie słabości strony mogą być, w zależności od konkretnej usługi audytu klasyfikowane jako błędy nieistotne, błędy ważne i błędy krytyczne, którymi należy zająć się jak najszybciej. Jak więc widać, audyt SEO nie tyle zapewnia nam poprawę ogólnej kondycji SEO naszej witryny, co raczej wskazuje na te elementy, które muszą zostać przez nas poprawione. Co wchodzi w skład audytu SEO? 

Optymalizacja techniczna strony internetowej - najważniejszy element audytu SEO

Audyt SEO to przede wszystkim weryfikacja technicznych aspektów naszej strony. Błąd 404, bardzo długie ładowanie strony czy widoczne już na pierwszy rzut oka luki w kodzie mogą nie tylko negatywnie wpłynąć na User Experience odwiedzających, co skutkują fatalnym pozycjonowaniem, a nawet ryzykiem łatwego ataku hakerskiego.

Dlatego też audytorzy SEO weryfikują kod źródłowy strony, sprawdzają optymalizację pod kątem serwera i upewniają się, że ogólnie pojęte technikalia naszej witryny są w najlepszym porządku. Jeśli nie, takie uwagi z reguły są oceniane jako priorytetowe do poprawy. 

Indeksowanie strony i jakość pozycjonowania

Audyt SEO obejmuje także ocenę efektywności pod kątem pozycjonowania strony. Czy każda podstrona jest odpowiednio zaindeksowana? Czy uwzględniamy tagi, meta tagi i odpowiednie tytuły? Czy adres URL naszej witryny jest chwytliwy, łatwy do zapamiętania i dostosowany do specyfiki naszej działalności?

Tak naprawdę Google analizuje kilkaset czynników wpływających na to, jak nasza strona poradzi sobie w starciu z konkurencją. Audyt SEO wprawdzie nie obejmuje swoim zakresem każdego jednego punktu z tej obszernej checklisty, ale z pewnością zostanie przeprowadzony ze szczególnym uwzględnieniem najważniejszych aspektów, jak na przykład skuteczność słów kluczowych czy efektywność strategii link-buildingowej. 

Audyt treści publikowanych na stronie 

Content, czyli wszystkie treści publikowane na naszej stronie - zarówno opisy produktów, artykuły specjalistyczne czy wpisy blogowe stanowią najważniejszy trzon całej strategii e-marketingowej. Dlatego też niezwykle ważne jest, by audyt SEO oferował także ocenę merytoryki treści. 

Nie mówimy tu jednak tylko o merytoryce stricte dla czytelnika. Jak najbardziej, treści muszą być atrakcyjne, unikalne i zapewniać wartość dodaną, jednak równie istotne jest dostosowanie ich do algorytmów Google. To właśnie odpowiednie zbilansowanie tekstu stanowi trudną do opanowania sztukę, która zostanie oceniona przez ekspertów SEO. Czy treści zawierają stosowną liczbę słów kluczowych i linków? Czy te elementy zostały płynnie wpasowane w całą treść tak, by wyglądały naturalnie? Czy treści pozytywnie wpływają na pozycjonowanie strony? To niektóre z etapów audytu treści, które składają się na ogólną ocenę efektywności contentu. 

ARTYKUŁ PARTNERA