Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha - zapraszamy!

Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha - zapraszamy!
Młodzi wynalazcy na 5! Pod takim hasłem organizowana jest piąta edycja programu edukacyjnego dla gimnazjalistów: Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha. Tegoroczna odsłona została wzbogacona o nowy element – platformę internetową Akademia Online. Będą na niej zamieszczane niepublikowane wcześniej filmy popularnonaukowe poświęcone wynalazkom i naukom ścisłym.

Stałym elementem tego programu edukacyjnego są warsztaty dla uczniów, organizowane na Politechnice Warszawskiej i Wrocławskiej. W tym roku ich uczestnicy będą mieli okazję m.in. sterować dronem, rywalizować w zawodach szybkiego programowania i samodzielnie zbudować tunel aerodynamiczny.

Na stronie internetowej programu – www.akademiawynalazcow.edu.pl – stworzono platformę Akademia Online, gdzie znajdą się filmy popularnonaukowe, przybliżające uczniom zagadnienia ze świata nauki i wynalazków. W pierwszej serii, poświęconej polskim wynalazcom, poznamy historię maszyny szyfrującej, kamizelki kuloodpornej, a także tajniki wytrzymałości materiałów, z których powstają wynalazki.

Ambasadorem programu jest Monika Koperska, doktorantka Wydziału Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego i laureatka ogólnoświatowego konkursu FameLab International, popularyzującego naukę.

Dla uczestników warsztatów przewidziano także konkurs na wynalazek. 10 najlepszych projektów z Warszawy i Wrocławia otrzyma dofinansowanie firmy Bosch. Jury nagrodzi 3 najlepsze prototypy w każdym z miast.

Zapisy na zajęcia trwają od 2 do 13 lutego 2015 r. Nauczyciele mogą rejestrować uczniów, wypełniając formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie programu www.akademiawynalazcow.edu.pl. Udział w Akademii jest bezpłatny.

Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha to program edukacyjny dla gimnazjalistów prowadzony przez firmę Robert Bosch od 2011 r. Obejmuje warsztaty kreatywne na politechnikach oraz konkurs na wynalazek. Celem projektu jest popularyzacja wśród młodzieży przedmiotów ścisłych – matematyki, fizyki, techniki oraz zainteresowanie jej uczelniami technicznymi, co może skutkować w przyszłości zwiększeniem kadry inżynierskiej w Polsce oraz przyczynić się do promocji uzdolnionych młodych osób.