Geografia ludzkich odczuć
„Mapa emocji” – tak można by określić narzędzie opracowane przez badaczy z Massachusetts Institute of Technology (MIT). Przedstawiali oni osobom mieszkającym w różnych miejscach Stanów Zjednoczonych po parze zdjęć z Google Maps, prosząc o wybranie określenia „jakościowych cech” danego miejsca.
Na podstawie odpowiedzi ankietowanych ochotników, powstały mapy online, na których widać wyraźnie zróżnicowanie emocji związanych wyłącznie z wyglądem miejsc. Badacze nie mieli i stosowali żadnych innych metod, poza subiektywnymi odczuciami oglądających zdjęcia.
Grupa badawcza z MIT Macro Connections Group stworzyła stronę internetową z mapami, które prezentują rozłożenie emocji w amerykańskich miastach. W przyszłości takie mapowanie emocji może pomóc w prowadzeniu polityki społecznej, inwestycyjnej, nawet w pracy policji. Jest to jedna z pierwszych prób połączenia zbiorowej „inteligencji” Internetu z warstwą emocjonalną, subiektywną.