Innowacyjne rakiety prywatnych firm
New Glenn będzie pierwszą orbitalną rakietą Blue Origin (do tej pory firmie udało się zaprojektować i wielokrotnie przetestować rakietę New Shepard, przeznaczoną do komercyjnych lotów suborbitalnych). Jej pierwszy stopień będzie napędzany przez siedem silników BE-4, da się go używać wielokrotnie i, podobnie jak pierwszy stopień rakiety Falcon 9, ma lądować pionowo. Poruszanie się drugiego stopnia umożliwi jeden silnik BE-4 przygotowany do pracy w warunkach próżni. W jednym z wywiadów Bezos oznajmił, że New Glenn będzie w stanie dostarczać ładunek nawet na orbitę Księżyca.
Prawie jednocześnie z prezentacją nowego silnika pojawiła się informacja o udanych testach ciekawego projektu firmy Rocket Lab, założonej w Nowej Zelandii. Jej Electron to pierwsza na świecie rakieta orbitalna "na baterie", czyli wykorzystującą pompy elektryczne. Ma wysokość 17 m oraz średnicę 1,2 m. Składa się z dwóch stopni napędzanych za pomocą dziesięciu silników i może wynieść ładunek o masie 150 kg na orbitę heliosynchroniczną o wysokości 500 km. Rakieta korzysta z nowoczesnych technologii, takich jak materiały kompozytowe i druk 3D, aby zapewnić wydajny system do wynoszenia małych satelitów, który jest prosty i tani w budowie, umożliwiający częste starty.